2.1 Analyzing and creating an argument
-
2.1 Analyzing and creating an argument
-
Learning objectives
After completing this section I can...
- ... analyze the constituents of an argument.
- ... assess the persuasiveness of an argument.
- ... create a convincing argument including claim, reason, examples and evidence.
- ... discuss a topic and come to a compromise.
-
Getting started: the art of a valid argument
-
Tasks
-
Reflection
-
Herausgeber: Land Baden-Württemberg, vertreten durch das Zentrum für Schulqualität und Lehrerbildung (ZSL), Heilbronner Straße 314, 70469 Stuttgart, Telefon 0711/21859-0, poststelle@zsl.kv.bwl.de
Verantwortlich im Sinne des Presserechts: ZSL, Irmgard Mühlhuber, Ref. 24 "Digitalisierung, Medienbildung", Heilbronner Straße 314, 70469 Stuttgart, Telefon 0711/21859-240, digitalebildung@zsl.kv.bwl.de
Kontakt zum/r behördlichen Datenschutzbeauftragte/n: datenschutz@zsl.kv.bwl.de